Wednesday, July 17, 2013

ramadhan ya ramadhan

cepatnya masa berlalu.. tup..tup.. dh masuk ari ke 8 ramadhan dh...ish..ishhh..ishhh... terawih baru skali p... tu pon mintak encik suami cuti terawih jaga anak kat umah.. ye lah kan..kalau x buat gitu xmerasa lah terawihnya... insyaAllah kalau tiada aral melintang malam ni giliran aku p terawih lagi...hehehhe... baju raya belum siap lagi.. wat sikit2 sambil main and melayan si kecik katakan...hahaha..tikam leher pon xsiap2 lagi baju anak aku ni..haih..lembab betul menjahitnya..hahaha..biasa lah kan baru nk blajar nk biasakan diri dgn mesin jahit tu...ahahahaa...InsyaAllah ada rezeki lebih nk beli kain n then jual baju siap... korang nk beli x???? hahhaaha... InsyaAllah aku jahit cantik-cantik punya..
 
bila tiba je ramadhan semua orang sibuk untuk beribadat menjalankan solat terawih..tp budak-budak kat kuala perlis ni duk dum dam dum dam... main mercun... yang aku geram and sakit hatinya main kat tepi umah aku... dah la si kecik nk tido asyik terkejut jek.. mau aku nepon pak polis untuk tangkap dieorg tu semua... xpadan dengan jantina perempuan..pakai suar pendek x pakai tudung nya duk main mercun kat umah kami...
 
cuba korang bayangkan sekiranya mercun tu tersalah melompat kat umah kami atau jiran-jiran kami dan akhirnya berlaku kebakaran kan susah... dieorg tu x susah...kalau jadi konfirm lari punyer... kami yang duk kat umah ni susah... nk melarikan diri ngan barang2 berharga anak lagi... ni dikatakan budak  tak dak akal... pikirannya sangat cetek... pegi sekolah tido x dengar cikgu cakap pastu duk perabih duit mak bapak beli mercun.. patutnya duit tu blh beli nasi ngn kuih muih akhirnya dibazirkan pada benda yang x memberi manfaat tu..tp mmg aku geram.. kalau main mercun lagi mmg aku suh polis dtg la jwbnya.. mengganggu ketenteraman awam jek...

get a song here now

two is better than one

adsense

Health Tip of The Day