Tuesday, October 1, 2013

bila pengorbanan diperlukan

pengorbanan yang kecil akan menjadi satu pengorbanan yang besar buat mereka yang sentiasa mengingati Allah swt... betul x??? asam garam kehidupan malah ia suatu lumrah kehidupan apabila manusia yang dh berumah tangga pasti ada salah faham dan pengorbanan yang perlu dibuat bagi memuaskan hati pasangan mereka... am i right??? aku???? aku xde la bergaduh.. bukan nk menceritakan masalah aku dengan sisuami tetapi aku rasa apa yang aku korbankan pasti mendapat ganjaran dari Allah swt. mungkin ini pengorbanan aku buat dia tp mungkin satu hari nanti pengorbanan yang lebih besar dibuat oleh si dia untuk aku...  itu semua hanya Allah yang tahu..kita mampu mendoakan yang terbaik buat diri sendiri.. mama..papa..kakak minta maaf...tahun ini kakak x balik raya haji ye ma, pa.... nextyear raya puasa InsyaAllah dpt beraya kat sana... so doa2kan kami dpt cuti lama..blh husna main lama2 dgn tok ki n tok ma...hehehhe.. mungkin dulu aku rasa terkilan juga kot kalau x balik...hahahha..kalau boleh nk muncung aje...hahahahaa...but now... perlu kah?? tp sejak dh jd ibu aku sedar, bila aku pk hal2 balik kampung hal2 parents  kan... aku tergambar wajah2 mama n papa bila mereka suh balik tp terlalu banyak alasan dan kerja yang perlu dibuat sewaktu muda mudi dulu...mmg sedih kan... dan sekarang aku dpt rasakan kesedihan itu...jika anak aku buat mcm tu...hmmmm...lg bertambah sedih kot....semoga aku sentiasa menjadi seorang yang tabah dan sabar dlm mengharungi kehidupan yang penuh onak duri ini...korang semua pon sabar lah ek..jgn gaduh2 tau.... senyum sokmo...

No comments:

get a song here now

two is better than one

adsense

Health Tip of The Day