Saturday, October 8, 2011

pencarian kerjaya!!!

salam....

pencarian kerjaya aku berterusan hingga kini... dh jd bini org tp masih lom dpt kerja lg...mungkin rezeki aku yang aku cari x berada di negeri perlis ni... mungkin aku harus cari nun jauh dr kawasan yg dekat dgn suami aku nie... hmmm...ni la ujian kan... Allah xkan berikan ujian jika Dia tidak sayangkan kita... dan tidak jua Dia berikan ujian yang tak mampu kita tangani... Alhamdulillah...setakat ini aku dan suami masih mampu tangani dan sabar dengan dugaan yang diberi walaupun kadang2 aku selalu memberontak dan merajuk dgn suami sendiri kerana pelbagai benda..mungkin ini lumrah hidup... tak kan ada pasangan suami isteri yang hidupnya sentiasa bahagia tanpa cabaran dan sedikit perselisihan faham walaupun kita mengenali pasangan kita sebanyak tahun yang mungkin untuk kita terima dia sebagai suami... 

setakat nie aku dh isi UITM p.pinang, MARA, job malaysia mmg xpayah ckp la kan... lg apa dh aku isi...hmmm...ooooo..unimap... ada lg..tp aku sndiri pon dh lupa..hahahaha... nk keja gomen tp aku didalam senarai menunggu(simpanan setahun) lak... hmmmm... dh nk hbs setahun dh nie... ahhahahaa... ntah btl ke tidak nie... 

TETAPI....
didalam masa yang sama... dalam aku duk boring2 kat umah bermain ngn puteh dan maya kucing2 kesayangan aku... aku masuk kelas fotografi... yang diadakan kat dlm IKBN nie...jd mudah la aku nk p kelas tu jln kaki pon blh naik beskal pon blh... lgpun aku ngn suami tgh belajar utk mencari wang sampingan dgn camera yg ada ni...semoga Allah permudahkan urusan kami dan semoga impian kami menjadi kenyataan...
ishhhh mcm2 lak kat dlm kepala otak aku ni nk buat duit...tp blm mula2 lg...hahahaa..nk kena cari peralatan dan bahan2 untuk projek2 dlm otak aku nie...nnti dh ada jgn lupa beli lak ye...

si suami pon tgh berusaha untuk memantapkan kewangan kami....dgn arnab, fotografi dan silat InsyaAllah... tp semua rezeki Allah yang bagi kan... jika ia milik kita pasti kita akan kecapinya...tetapi jgn lah sampai lupa pada yg SATU(ALLAH SWT).... rezeki ada dimana2...kita hanya perlu berusaha dan aku akan terus berusaha mencari kerja... 

3 comments:

Farihah said...

irah, sabar ye.. "sabar itu indah" InsyaAllah pasti ade rezeki utk irah nanti... cume belum sampai waktu dan ketikanya.. :)

ShaHiRah HayAti said...

terima kasih kak farihah...sememangnya kesabaran amat penting sekarang..ehhehe..InsyaAllah akan berusaha dan terus bersabar dan berdoa pada Allah swt...

Farhan Ismail said...

wah kak ira.. nk tgk portfolio.. mst hebat dh pg kursus ni..

get a song here now

two is better than one

adsense

Health Tip of The Day