Saturday, January 28, 2012

Hargai setiap detik....

Dh lama aku Tak menaip kat blog yg Tak famous nie... Tp apa2 pun Ada perkara yg perlu aku kongsikan juga kat semua orang...

Dh 3bln lebih aku mengandung Dan baru2 ni... Aku bgn pagi solaT isyak Dan baca Al-Quran.. Bkn nk ckp aku ni bgs.. Tp sewaktu aku baca al-Quran tu terasa lak sakit2 kat peyut ni... Maybe baby kat dlm pert menggeliat kot... Seronok dgr bacaan surah Yusuf... Tetiba je hati ni jd sayu... Malah Kesakitan tu buat aku terasa seperti Hayat aku mcm kejap jer... Seperti Hayat ni dh xlama kat dunia nie... Apa yg terdetik dihati Dan difikiran aku... Cuma... Aku nk baby selamat... Selamat aku lahirkan.. Apa2 nk jd selpas 2 aku berserah pd Allah swt je... Malah terdetik kat hati ni... Betapa Susahnya mama aku kandungkan aku...lahirkan aku.. Mungkin lebih berat Dari apa yang aku tanggung...rasa beribu Sesalan kat hati ni... Mcm lagi la pulak kan...

Sesalan dimana aku pernah buat mama menangis kerana kesalahan besar yang aku buat.... Hanya Allah je yang tahu Perasaan aku waktu tu... Tetiba bercucuran air mata dipipi mengingatkan hidup mungkin x lama kat dunia nie... Memikirkan adakah aku sempat memohon ampun pada mama papa Dan Allah swt... Adakah setiap kesalahan aku bakal dimaafkan... Ajal maut ditangan Allah... Dimana kita apa jua kita buat... Jika Allah swt dh tetapkan Hayat aku hanya selama itu.... Pelbagai bentuk Allah jadi an cara kematian kita....

Teringat kat junior yg sedang berada kat ICU kat putrajaya... Hanya Allah saja yg tahu mcmana keadaan diri die yg sebenar....doctor hanya berusaha... Tp apa2 pun doa semua orang amat diperlukan agar die dapat meneruskan hidup die....apa jua yg kita Usahakan harus kembali kepada Allah yang satu...

Tidak diberi ujian oleh Allah jika kita tidak mampu menghadapinya... Malah dengan ujian yang diberikan menunjukkan Allah swt amat sayang pada kita Dan meminta kita kembali padaNya...

Oleo itu buat semua... Hargailah setiap detik yang kita Ada untuk setiap orang yang kita sayang.... Bukan untuk mereka je tp untuk diri kita Serta untuk kita ingat dan sentiasa sedar bahawa Allah itu Maha Besar, Maha Agung, Maha Pencipta, Malah Maha Mengetahui segalanya...Dan aku...Akan hargai setiap detik aku dengan menyayangi kedua ibu bapa aku, mertua aku, suami aku Serta bayi yang aku sedang kandungkan ni... Hargai setiap detik agar bayi yang aku kandungkan ni tahu aku amat sayangkan die...malah aku mahu anak ini menjadi anak yang hebat, kental, tabah,sabar menghadapi setiap dugaan, menjadi anak yang pin tar Dan bakal dihormati suatu hari nnti dengan sifat2 yang baik Serta soleh/solehah didunia jua akhirat...

Ingat lah manusia kerana kita hanya lah pinjaman didunia yang hanya sementara...

No comments:

get a song here now

two is better than one

adsense

Health Tip of The Day