Tuesday, March 6, 2012

baby..baby...oh...baby...

assalamualaikum...

hampir 5bulan sudah... baby semakin hari semakin rancak bermain-main didalam perut ni... heehehehe.. mungkin seronok meregang-regangkan badan nya yang sangat kecil atau perut ku ni masih luas untuk si kecil ni terokai... didalam hati ni hanya Allah swt yang tahu... gembira, risau,excited semua ada... gembira sebab baby makin membesar dan hari itu makin singkat dan bakal tiba, risau dengan pelbagai dugaan yang bakal aku diuji nnti... adakah aku mampu mendidik anak aku menjadi seorang pejuang agama Allah, mampukah aku mendidik dia supaya taat pada suruhanNya... hanya Allah sahaja yang tahu... excited sebab baby akan gerak-gerak dalam perut ni... buat perut aku timbul-timbul...hahahaa... kadang-kadang rasa macam ada bubble besar je dalam perut ni... kelakar kan... persediaan aku cuma kegiatan harian dan amalan... semoga Allah swt terima setiap amalan aku, dan aku sangat-sangat berdoa semoga bayi dalam kandungan aku selamat malah sentiasa mendengar nasihatku, bacaan Al-quran ku dan amatlah mendoakan semoga bayiku ini bakal menjadi anak yang baik, yang cerdik molek, cantik sepertimana diperkatakan didalam surah yusuf dan luqman... debaran makin terasa... bila dengar orang-orang tua bagi petua kadang-kadang buat aku rasa takut.. makan nak kena makan didalam pinggan yang cantik-cantik, pilih buah pun yang cantik dengan harapan anak akan jd cantik... percaya sudah tentu tidak... pada aku hanya Allah yang kita boleh berserah.. jika dia berikan kita yang terbaik maka yang terbaik akan kita dapat jika dah ditakdirkan yang kurang baik maka kurang baik juga yang kita dapat... xboleh kita salahkan apa yang kita buatkan...semua tu rezeki yang Allah ganjarkan pada kita manusia.. apa yang penting setiap hari aku mendoakan yang terbaik untuk anak aku sejak ia diciptakan didalam rahim aku sehingga lah ia bakal menjadi hamba Allah swt..

bila difikirkan...
kita sebagai ibu amat inginkan anak-anak kita yang terbaik... segalanya... bukan sahaja dari segi rupa tapi rohani juga... agar anak kita cintakan Allah SWT... agar mereka bakal mendoakan yang terbaik buat kedua ibu bapa nya... begitu juga kita kan... jadi aku perlu jadi lebih baik agar anak-anak dapat jadi terlebih baik dan mendoakan aku yang terbaik malah aku juga sentiasa mendoakan yang terbaik buat ibu bapa aku... xkiralah mak betul ke ataupun mak mentua...

buat baby mama...
mama doakan semoga anak mama sihat sentiasa didalam kandungan mama, sihat setelah dilahirkan sihat membesar dan menjadi insan yang berguna buat agama bangsa dan negara.... semoga Allah SWT memberikan segala kebaikan kesihatan dan keindahan terhadap jasmani dan rohani kamu anakku... tak sabar kami menunggu kehadiran mu....

2 comments:

Yunne Osman said...

rasa mcm ada anak ikan kan dok berenang2 heheh eshan dulu asyik tendang2 rib cage akak huhu mlm2 takleh tido sbb dia active waktu mlm. rupanya sampai skrg pun dia active bila mlm! dah tau gender ke ira? syoknya!

ShaHiRah HayAti said...

heehehe...tu la... geli2 pon ada kadang2... gender lom lg... nk p klinik swasta mls.. nnti ada checkup ngn doctor kat klinik kerajaan bln 5 kena scan gak..ingt time tu nk mintak doc check..heehehe

get a song here now

two is better than one

adsense

Health Tip of The Day