Friday, April 23, 2010

itU iNi irA

mowning everyone...hihiihihi...ceria2kan hidup anda dgn senyuman yg ikhlas..

2 hari lepas, salah sorng bapa saudara ku sblh mama aku meninggal dunia..Al-Fatihah utk arwah...tetiba jek aku t'fikir...betapa awalnye bapa saudara aku pergi sedangkan atok aku masih lg ada...dgn meninggalkan anak2 yg masih lg b'sekolah dan ramai beserta 2 org isteri...ku harap Rohnya ditempatkan b'sama2 org2 yg soleh...amin... biler sebut pasal ajal nie..ia x mengenal usia dan siapa..smua 2 dh ditakdirkan olh Allah swt..n aku t'fikir betapa singkatnya hidup nie..Kita cuma PINJAMAN dariNya.. cukupkah amal aku??? cukupkah iman aku??? malah adakah aku bakal menjadi salah seorg hambaNya yg dimasukkan ke syurga???? itulah persoalan2 yg t'keluar dr otak aku nie.. n soklan plg utama... agaknya bila aku akan mati??? smua org xtau bila kita akan mati..jd aku amat b'harap selagi nyawa masih ada selagi diberi kemampuan dan selagi diberi kesedaran oleh Nya...aku akan cuba memperbaiki tiap kelemahan dan buat semampu mungkin utk mendapat rahmat dariNya...aku mendoakn agar smua org dilindungi dan dirahmati oleh Nya...amin...

tp semalam sgt2 penat...ape x nye...menulis non stop kot...salin je ape yg patut utk final semlm...ITS yg sgt mencabar minda...salin aje x membantu...kena pk gak soklan 2 nk ape..menguji minda bakal2 jurutera nie utk menjadi town planner and dission maker yg berjaya..hahaha...smua ckp senang aje nk score ITS nie..tp pada aku mmg susah kot..setakat tiru je nota n salin je ape yg x b'kaitan 2 mmglah senang..menjawab smpi tgn pon naik kebas otak xyah cakaplah kan duk pk nie nk cari best solution nie..memerah macam perah kain basah 2..huhuhu...tp plg best bile paper 2 dh hbs...selesai sudah azab ke 2...dtg lg azab ke 3..hahahaha..hbs exam jek pegi mkn..itu yg pnting..mkn kat PKNS bangi..cedap woooo....hihihi...
lps mkn pusing2..kat dlm PKNS kecik 2...ada gerai2 baju n tudung..beshhh...!!!..cantik2..belinye idak lah kan..hahahah...tp kak nurul sempat aje beli satu anak scarft..hhehehe...murah katakan...tp biler tiba bab tudung... kak nurul berkata " ira, akak nk beli ke x nie???color cantik nie..".... dan aku menjawab " ikut kak Nurul lah..kak Nurul yg pakai..ira x nk beli ape2..hihii"...then kak Nurul ckp lg.."tp ira, akk beli kat Jusco baru rm18 jek..murah lg dari yg nie rm25.." dan aku menjawab lg.."betul 2..lg lak kalo ira p amek kat tempat kedai tu lg lah murah kot...baru bape hinggit jek.." dan akhirnya cerita kami b'kesudahan tanpa membeli tudung itu..hehehehe...pilihan bijak!!!

menyambung membaca kitab baru hari nie..water resources management...chapter 12...
bab nie sgt2 menarik...menariklah sgt kan..hahahaha...tp nk cakap nye kita perlukan air yg bersih utk hidup..tp kita juga yg mencemarkannya...hmmm... adakah kita sedar???? owh tidak...sudah pastinya ramai yg xsedar..air kumbahan dari rumah disalurkan ke sungai dan kita guna air itu..huhuuhu...tp nasib baiklah kita guna air dari reservoir kan..kecuali kalo ada org membuang ape yg x patut kat reservoir tu...alamak!!! bahaya giler lak kalo gitu..smua rakyat selangor n Kl pasti t'cemar..ish2..jd kita kena sentiasa menjaga kebersihan sungai dan punca air kita..heheehehe...

No comments:

get a song here now

two is better than one

adsense

Health Tip of The Day