Tuesday, August 24, 2010

15 hari berpuasa..kes mercun!!!

ari ni dh malam ke 15 la kan..sbb esok dh 15 ari berpuasa..hehehe... pejam celik..pejam celik lagi beberapa minggu lagi dh nak raya...dan dalam sibuk2 kiter membuat amal dan persiapan utk puasa dan raya ni..pagi td aku duk dgr kat radio ada kes budak umur 6tahun mati gara2 mercun meletup kat dalam umah... macamana ada mercun kat dalam umah...?? mesti bapak die yang berniaga mercun ni... ya Allah, manalah letak nye fikiran dieorg ni..dah tau mercun tu merbahaya... jangan disimpan kat dalam rumah..tambah lak kanak-kanak bukan nye tau benda tu bahaya kan..aku rasa makin nak raya makin bnyk kes mercun kat paper nnti..malah skng ni pon undang2 haram maen bunga api utk kanak2 pon dh kuar..ishhh...seb baik aku dh dewasa..eheheh

ishhh..aku pon xpaham... aku ngn adik2 aku ni sememangnye dh di didik x main mercun dan bunga api..papa ngn mama xbagi malah kalo mintak pon xkan dibeli... dieorg ckp wat aper, bakar duit jek..baik beli mkanan..jd kami anak2 yang sangat patuh x main ngn bunga api apatah lagi mercun... kalo duk kat umah pon tengok je jiran2 ngn sepupu main bunga api..adik2 lak..kalo betul2 teringin nak main bunga api mmg senyap lps terawih pegi umah toksedara p tumpang main kat sana..heheheehe... tp selagi xkena kat bdn sendiri papa ngn mama mmg xbising la..kalo dh jd aper2 mmg satu rumah dieorg bising2 nnti...haih....

kenapa la ada bunga api...kenapa la dieorg ni cipta bunga api...tapi bunga api cantik.. aku pon suka tgk..hehehe... tp aku pon skang ni rasa mcm mmg teringin giler nk maen bunga api...syok kot...huhuhu...bunga api jek..mercun mmg aku xkan sentuh..sbb xpandai nk maen pon... besh nye kalo dapat maen bunga api..mcm kanak2 riang la pulak...

buat ibu bapa, sila la tgk2 anak2 anda..moga2 mereka xcuri2 kuar umah nk p main mercun ok...harap dapat beraya satu keluarga dgn aman dan bahagia..hehehe

2 comments:

t-ha said...

bestnya lagu raya
xsaba nak raya........

ShaHiRah HayAti said...

a'ah...mmg xsabar kan...heehehe..terutama masa pagi raya

get a song here now

two is better than one

adsense

Health Tip of The Day