Tuesday, August 31, 2010

merdeka kah kita??

salam sahur semua...hari ni dh masuk 22 hari kiter berpuasa dibulan ramadhan...Alhamdulillah..setakat ni kiter dapat menjalani ibadah ini dgn jayanya... InsyaAllah kan.. semoga Allah menerima segala ibadah yang baik yang telah kita buat. amin...

ira rasa masih belom terlambat kalau ira ucapkan selamat hari merdeka kerana hari ni baru masuk 1 september 2010.. bahang dan semangat patriotik kat dalam diri ni masih berkobar-kobar utk menyatakan aku cintakan agamaku, negaraku, diri dan org2 yang aku sayang... menyebut tentang merdeka...apakah kiter sedar erti kemerdekaan yang sebenar?

persoalan yang xmungkin semua org dpt jawab...mmg betul kata adik aku...apakah erti merdeka sedangkan hati dan fikiran masih dijajah seperti zaman jahiliah..?? menyebut dan melaungkan perkataan merdeka namun jiwa dan perasaan tidak pernah merdeka...yang mana kita masih dijajah oleh budaya barat...dan apa yang berlaku kini, kita semua mengagungkan cara barat sedangkan orang barat diluar sana mula mempratikkan cara islam...

merdeka kah kita sekiranya hati kita sentiasa di jajah oleh syaitan,iblis dan hawa nafsu? sudah semestinya tidak... mungkin dahulu kala erti merdeka hanya untuk melepaskan diri dan negara dari dijajah oleh tentera-tentera british dan sebagainya...namun kini kita masih dijajah dalam xsedar apabila kiter banyak mengikut perkara yang tidak wajar dari budaya barat.. menyambut malam merdeka dengan berpesta sehingga sanggup menggadaikan diri...dan kini aku nk tanyer la korang kan...merdeka ke kita bila kes2 buang bayi sgt berleluasa sehingga kan bulan puasa pon ada kes2 macam tu...mmg x merdeka la kan... mana la dieorg ni letak otak dieorg..aku pon xtau..mmg aku sendiri x paham...tension aku dgr berita2 seperti tu...

tp apa2 pun kiter sebagai muslim dan rakyat malaysia hendaklah sentiasa berwaspada..kerana musuh sentiasa ada dimana2 termasuk didalam diri kita..jd merdeka kan diri maka negara pasti merdeka jua...selamat hari merdeka ke 53..

No comments:

get a song here now

two is better than one

adsense

Health Tip of The Day