Thursday, July 29, 2010

30 july 2010 - mendung di pagi hari

salam smua... maaf lah..2-3 ari ni xtau nk tulis entry ape...hehhee..tp pg2 yg sgtlah sejuk dan mendung ni mmg best memerah otak..ngeee~ dah 3 malam termasuk mlm td aku xleh nk tdo... tp semlm bkn xleh nk tdo tp terjaga awal sesangat n aku nk smbung tdo mmg xleh... mungkin rahmat bulan sya'aban yg xlama lg dh nk tngglkan kiter ni buat aku x tdo...hehehehe...tp bgs lah dpt bgn awal..xde lah terkocoh2 bgn solat subuh..ihhihihi...

dlm masa seminggu lebih lg ramadhan akan tiba... melihat cuaca kat luar di pagi jumaat ni, sayu lah pulak...hehehe... adakah aku sudah bersedia?? adakah aku dapat menunaikan ibadat puasa dengan jayanya??? dan adakah aku mampu utk menghadapi bulan puasa dengan sabar dan membuat ibadah ini agar menjadi lebih sempurna pd thn ni...??? tp tu smua bergantung pada diri aku kan..kalo aku kuat hadapi cabaran dan dugaan yg Allah swt berikan, pstinye aku boleh sempurnakn ibadah puasa dgn baik.

melawan nafsu: nak nak nafsu mkn...hehehehe..ini mmg menjadi masalah utk smua org kot... kalo ckp aku sorng je mcm x logik ajek.. hehehehe... kalo puasa tu, kol 2-3ptg msti dh pk nk buka ngn lauk aper...smpi list nye pnjang berjela..hehehe makan nye sikit pastu utk sorng lak tuh...hahahha..so thn nie kena berjimat cermat dan pndai pilih lauk..jgn main suka2 hati nk beli ajek...ok lah...dh pnjang berjela aku menaip ni..nnti korng pon bosan nk baca..hehehe


No comments:

get a song here now

two is better than one

adsense

Health Tip of The Day