Monday, October 11, 2010

training yg sepi...T_T

malam ni sepatutnya bermulanye latihan kelab pencak silat secara rasmi setelah sebulan beraya n mkn rendang ketupat dan sebagai nye.... namun..kehadiran sgt la x memberangsangkan... kenapa ye??? sangat menyedih kan... a.man coach kami terpaksa pulang dgn hati yg sangat kecewa wpon die xmenyatakan nye... a.man pon sgt berharap kami smua memeriahkan pencak silat nye latihan..tp.... malang x berbau...nasi pon dh jd bubur... harapkan pagar pagar makan padi..haih ada kaitan ker citer aku ngn pepatah2 ni...ishhhh2.. malah ditelan mati mak diluah mati bapak...


soalan kenapa seharus nya ditanya pada mereka2 yg nk bersilat tp xmo training tp mau jd STAR... hurmmm... bila mana kes ini terjadi maka bnyk la pulak injury yg berlaku masa game nnti... 


tp soalan paling utama...aku nk tanyer korng yg sangat2 meminati silat:


1. kenapa mau belajar silat??? 
2. adakah sekadar mau belajar utk mempertahankan diri?? or suka2??
3. apakah yg anda paham tentang silat????
4. apakah yg anda cari dalam silat??? 
5. dimana letaknya silat pada diri anda?? hati or ntah kemana2???


mmg betul aku bukan org yg hebat malah aku sndiri masih tercari2 jawapan pada soalan yg aku sndiri xdpt bg jawapan yg tepat utk silat... mengapa, kenapa, apa n bagaimana... smua tu masih bermain dlm kepala aku ni...    pada aku silat itu sangat indah walaupon berbeza perguruan...betul x..aku rasa antara kamu pasti ada yg setuju kan... seni silat bukan sahaja mengajar mempertahankan diri malah seni itu sendiri yang mana akan membeza kan martial art yg laen.. betul x??? kalo aku salah tolong betulkan...


tp mengapa mereka x nk turun training ek....??? aku pon tesis lom ciap lg..tp aku cuba gak luangkan masa utk silat... aku tau korng mmg bnyk sgt kerja...tp silat seronok kan...bila kiter tension jek mesti ia akan hilang...hahaha... jom la kiter p training sama2...korng pasti x nyesal...sbb taming sari pon dh xlama dh... korng mesti berusaha dr sekarang... 


bintang dilangit xkan dapat dicapai kalo x de usaha setinggi gunung...ahhaha..pepatah baru lagi.... mmg suka sangat aku reka pepatah ni...kakakakkaa...sat gi DBP pasti iktiraf aku..wakakakaka... 


renung2 kan dan jgn amalkan pepatah ntah apa2 yg aku reka ok...

No comments:

two is better than one

adsense